Stará Ves 2009 + vyúčtování

23.01.2010 17:30

…rok se s rokem sešel a my jsme jeli, jako minulý rok na podzimní prázdniny do Staré vsi nad Ondřejnicí. Psalo se datum 27.10.2009 , 16:54 , hlavní nádraží v Krnově.za pár minut nám jel vlak , a otec Radim ,který měl koupit lístek, ještě nebyl přítomen. Naštěstí dorazil v doprovodu o. Tomáše včas , takže jsme vlak stihli . Na nádraží k nám přistoupili ještě Repkovic , tím pádem jsme byli kompletní.Do Jistebníka jsme dorazili asi kolem 19:00 v očekávání , že pro nás někdo přijede. Nepřijel .Tak jsme šli podél silnice až do Staré vsi asi 4,5 km ve tmě, v mrazu, v hladu atd.Když jsme dorazili, tak jsme se ubytovali do námi oblíbeného vagonu a šli na pozdní večeři.

Psalo se datum 28.102009, 7:00.Vzbudila nás frkačkou místní animátorka Kačka a uspořádala nám neoficiální, přímo strašnou, nepředstavitelnou rozcvičku.Pak byla modlitba v kapličce a poté snídaně.Dopoledne měl i program Verča ,Eliška a Vojta.Hráli jsme různé hry a pak jsme se učili plést náramky. Někteří s tím práskli a šli škrábat brambory.V poledne jsme měli modlitbu rovněž v kapli a pak oběd.Byli to brambory s cibulí alá Betka & Vojta = bez soli, protože právě došla =).Po odpolední siestě měli program Betka, Vašek a Krisťa. Zase nás čekali hry a hry a hry …(městečko Palermo nevyjimaje).V 18:00 hodin jsme se účastnili slavnostní mše svaté ku příležitosti státního svátku.Po mši v kostele jsme zpivali ještě písně , kromě dvou nadšenců do varhan Riegel-Kloss, Báry a Tondy. Tak jsme se hráli uplně všichni až nakonec zůstali jen varhany znít.Mezitím dorazili do Staré vsi skauti a skautky, kteří nás "vyhnali" z vagonu. Po večeří jsme hráli kalčo a kecali v pokoji s Taizé křížem.Pak jsme zalehli do mnohem teplejší místnosti, než je kupéčko ve vagónu. Asi nejlepší zážitek bylo, když Marek v největším tichu začal zpívat refrén z písně od Leoše Mareše: ,,Já nejsem,nejsem,nejsem vůbec svalnatej, ale taky nejsem, nejsem, nejsem vůbec ženatej….´´  .

Inu, bylo ráno 29.10.2009. Úplně stejná rozcvička čekal ráno jen skauty, my jsme dělali, že tvrdě spíme. Po snídani začal program skupiny Zdisla , Marek a Tonda. Byla hra venku, ale pak jsme zase zmizeli ve faře. Odpoledne zase byly nějaké hry od Báry,Barči a Jirky. Po večerní mši byl zlatý hřeb zájezdu, taneční večer. Pod vedením o.Radima a Verči jsme se učili základní tance, asi do 0:45 hodin .

A bylo ráno. Psalo se datum 30.10.2009. Budíček byl posunut asi o půl hodiny. Po snídani jsme se zučastnili společně s místníma mše svaté v kostele. A pak jsme uklízeli a uklízeli a uklízeli a uklízeli atd. A po obědě jsme se vydali v mrazu přeskutém až do Jistebníku. A pak  jsme v Ostravě-Svinově vyčkávali, až jsme se dočkali a přijeli v 15:03 do Krnova. Myslím, že se nám tam hodně líbilo a máme plno pěkných zážitků.

Více na DVD - coming soon!

do Chaire a kroniky zapsal Tonda Kánský

A kolik nás co stálo o podzimních prázdninách?

Každý z nás počítá - za kolik co je. Strávili jsme ve Staré Vsi pod Ondřejnicí tři dny a tři noci. Kolik jsi tedy utratil. Celkem 300Kč. Z toho stálo jízdné tam i zpět 96Kč a to jsme ujeli vlakem tam i zpět 132km. Dále jsme platili za ubytování, vodu, elektřinu, plyn 40Kč na den, což 120Kč za celý pobyt na osobu. Dobří matematikáři už tuší, že jsme za jídlo dali 84Kč za všechny dny. Rekapitulace jízdné 96Kč + ubytování 120Kč + 84Kč za jídlo, dohromady 300Kč. Mnohým je to jedno, protože to hradí rodiče. Prosím, aby jste to však rodičům přečetli. Myslím si, že kdyby to stálo i 400Kč, tak by rodiče mohli vnímat, jako levnou akci. (Tímto rodiče připravte na další akci, která možná bude stát více.)